Welbehagen, buro renkema

Kerst is al een tijdje terug, maar omdat dit filmpje is wel zo grappig dat ik ‘m toch link:

Motie van webbehagen

Andere filmpjes op deze site, Buro Renkema zijn ook bijzonder hylarisch om wat korte vervelingstijd te verspillen: 4 mei
Of legio andere filmpjes.

Hoe kwam ik weer op de site, ik zat gisteren een aflevering van ‘Lama Gezocht’ te kijken. De eerste afleveringen zijn soms pijnlijk beschamend. Na tijdje komen redelijk geestige mensen bovendrijven.

Dan nog wat serieus, ik heb Google Apps for Your domain! Helaas kan ik mijn bestaande gmail accounts niet overzetten, dus blijft het nog wat bij experimeteren. De applicatie lijkt wel buitengewoon nuttig. De premium versie kost 50 Euro per jaar per gebruiker. Voor een mailaccount vrij duur. Als je het vergelijkt met applicaties als Exchange en Sharepoint is het spotgoedkoop. Belangrijker nog, gmail is vele malen sneller en gebruikersvriendelijker dan Exchange.
De exchange server (Outlook) op mijn bedrijf is vaak wat trager dan gmail. Daarnaast hebben we MS-Sharepoint om documenten te delen. Die werkt alleen zo onhandig en traag, dat de meeste mensen als nog lokaal hun documenten bewerken. Tegelijk documenten werken is erg onhandig.
Kortom, er komen interessante tijden aan voor de informatie en communicatietechniek binnen bedrijven.

Plaats een reactie